Tuesday, 24 September 2013

Aktiviti berkebun sampai lenguh..



Assalammualaikum..selamat petang..

Aktiviti yang aku buat 2,3 hari ni...memandangkan aku amat bosan kat rumah..nak buat kek,biskut semua tak boleh sebab barang2 semua kat rumah mak lagi...wuuuuu....boleh camni......jadi aku cari aktiviti nak dibuat..aktiviti berkebun..huhu..pergi hardware beli kain hitam orkid tu yang murah2 dan suruh bos pasang..nanti takdela pokok pokok aku nanti kena panas..sebab kat rumah aku ni kalau petang memang panas sesangat..dan aku beli pokok untuk letak kat pagar dengan depan rumah..beli budget2..belum gaji lagi tahu..haha..



Apa nama pokok ni aku tak tau..tapi ku suka..sebab dia hijau hijau je...sepokok rm5..aku tanam letak dalam pasu depan rumah.


Pastu pokok ni.mak ku panggil pokok bunga proton saga..pasai pa aku tk tau..huhu..pokok ni aku beli letak kat tepi pagar sebab pokok ni cepat membiak.tengok mak aku tanam dulu..



Hehe..saja aku test2 nak jadi potograper yang pro.haha..


Benih benih yang aku rendam dulu sebelum disemai.aku selalu buat camni je..semua biji benih pun aku buat camni.huhu..yang ada sawi,bayam,bendi,cabai,selasih,kailan dengan sawi pendek.esok boleh semai dah ni


Ni pulak benih zinnia yang berlapis lapis.aku ambil biji benih ni kat kedai mkan kawan aku.cuba semai kut mau naik..haritu aku dah semai,tapi emy dah rompak bawak balik ipoh..ceh...

Nila aktiviti aku sebab tk boleh nak membaking..wuuu..berkebun angkat pasu,buang buang rumput lenguh habis badan aku.berkebun 3 jam,aku baring 3 hari.hoho..pemalas kan?





7 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. beli kat mana pokok murah ni? sheila pun nak beli, nak belajar menanam depan rumah. hehehe :)

Nastyna said...

Berbudi pada tanah, dapat merasa hasilnya. Keep it up :D:D hehehe tapi sampai 3 hari terbaring pasai berkebun, alooo siannya. hehe

lia said...

suka bercucuk tanam ek.... sy x bole sbb tanam apa pon mati, tgn panas kot ;)

Deqla Manjew said...

ehh cantiklah gmbr dedaunan yg ada embun tu.. pndai snap..!!

S. Faezah said...

rm5 je? murahnye awak blii..sllu mahal juga pokok2 ni..hihi

saodah ismail said...

Salam Adrianna Shaz,


Cantik-cantik pokok yg adik beli, dulu akak ada tanam pokok proton saga tu, memang cepat membiak dan senang dijaga,bunga pun cantik.

Sya Mimie said...

bestnya dapat berkebun.. :)
ehh, napa nak semai kena rendam camtu eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...