Monday, 9 September 2013

mango,kiwi dengan durian crepe



Assalammualaikum..selamat petang..

2minggu lepas raya hari tu,aku try buat crepe..asyik tengok orang ja buat..aku pun teringin nak try jugak..walaupun aku bukan pengemar crepe pun..huhu..aku kurang suka krim tu..kalau sikit2 bleh la aku telan jugak..kalau banyak memang aku tak lalu..


Tapi adik aku peminat tegar crepe ni.tambah durian crepe.dalam tahun 2011 ada satu cafe jual crepe ni..3 ketul crepe kecik ni rm10 tahu..mahal..tapi sebab adik aku ni meroyan crepe ni.sanggup dia beli jugak.tapi kebanyakannya dia suruh aku la belanja..ceh..

Ni aku buat crepe tu warna merah.sebab pewarna sirap ros je yang ada kat rumah adik aku..jadi dapatla crepe yang berbau seperti bunga ros..buah pulak aku letak mangga ja..tu jugak je yang ada..huhu hentam sajala..


Aku memasak crepe menggunakan pemanggang ikan ajaib..crepe satu...pling..haha..adik aku,mak aku dan kakak2 ipar aku semua ada sorang satu...aku ja yang tak mampu beli...haruskah aku jugak mendapatkan pemanggang ajaib ini satu??hoho..crepe yang dihasilkan oleh pemanggang ni memang licin..promosi2..





Pastu aku buat lagi crepe..kali ni kiwi dengan mango lagi..cuma warna tu ja dah berkaler2..aku beli kaler serbuk kat kedai mamak..40 sen ja.aku dah buat crepe ni tuk kali yang ke 5.yang terbaru aku buat durian crepe..tapi aku tak tahan..huhu..tutup hidung sehingga selesai proses melipat crepe..adoi...aku pening bau durian la...haha..bajet omputih pulak aku ni...

Ingat sebelum adik aku gerak ke sandakan aku nak buatkan durian crepe kat dia dulu..aku buat 30 bijik durian crepe,dia sekali hadap je kut..boleh camtu.....



15 comments:

SFaezah said...

30 skali hadap?!hebat sgguh adik awak..hihi

cantek n kemas hasil kerja awak^^

wantie said...

akak ni kalau durian crepe je layan. \\pandai nye buat crepe tu licin dan nipis je.

Farah Waheda Wahid said...

dah lama tak buat crepe2 ni since preggy... masa mula2 preggy dulu, memang rajin buat durian crepe...nampak menyelerakan dear...

adrianna syaz said...

SFaezah..ha..adik sya mmg prut tegar crepe ni...tetba licin je crepe tu dlm tupperware..hehe

adrianna syaz said...

Wantie..5,6 kali tebar crepe tu baru mnjadi licin..hehe..

adrianna syaz said...

Farah waheda wahid..sya baru berkecimpung ni.hehe..sya suka crepe kiwi tapi sya letak krim sikit je..nyum2

Deqla Manjew said...

berkrimnye tgk.. biasa mkn doyan creepe je..huhu

adrianna syaz said...

Deqla..mmg kebyakkn semua suka durian crepe..lebih lemak berkrim..heee :D

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

rajinnya adik buat.. nampak sedap.. tak pernah lagi buat perisa kiwi&mango tu..
menjawab persoalan adik di entri akak tadi: bagi akak sangat ok dan menjimatkan minyak.. namun kekurangannya, viva ni kecil (bonet kecil) dan sesuai untuk orang bujang atau suami isteri yang baru ada seorang anak.. lebih baik ambil saga flx atau Myvi, ruang lebih besar.. kalau tak silap akak harga kereta viva&saga tu lebih kurang je..

Nurfaezah Abdullah said...

fae sukaaa makan crepe hehehe and fae x sukaa bau durian..

adrianna syaz said...

Mizz aiza..tima kasih akk..bgtu kat sya pasai keta tu..mmg tengah berkira kira nak amik viva atau saga je kak..mklumla minyak da mahal skrg kak..kena cari keta yg jimat minyak la ni..huhu....

adrianna syaz said...

Nurfaezah Abdullah..samala kita..suka jgk mkn crepe..tp kurang krim...yang durian mmg langsung tk mkn..hehe

Puan Kutu said...

adik ak tu mmg penggila crepe la tu..sekali hadap 30bijik,besarnya perut dia.haha

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. sheila tak pernah rasa lagi! huwaaaaaaaaaa teringin nak buat. bagi resipi boleh yangggggggg?

Sya Mimie said...

sedapnya crepe durian..tercari2 kat ipoh ni..tak jmpa dah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...