Thursday, 17 October 2013

Resipi Lemon Filling



Assalammualaikum..selamat petang..

Hari ni mendung je..jadi aku pun rasa ngantuk..dah la demam pun tak baik baik lagi.huhu..aku malas nak tido je..nanti sakit sakit badan pulak..jadi aku belek belek resipi macam biasa..ini dia..menda yang aku buat tadi..hehe.



Lemon filling


Ni bahan bahan nya

Bahan bahan

Telur - 3 biji
Butter - 3 sudu
Gula - 140 gram
Garam - 1/2 sudu kecik
Lemon - 1/2 biji diperah ambil air saja

Cara cara

Campurkan telur,gula,garam dengan air perahan lemon.gaul gaul sampai sebati.kemudian letak dalam loyang.dengn menggunakan kaedah doubl boiler,kacau kacau campuran ni sampai agak likat

Pastu angkat,masukkan butter dengan kulit lemon yang disagat sikit..kacau kacau sampai sebati..dah siap..sila tutup dengan plastik supay tak keras nanti eh..


Ada yang nak dibuat dengan lemon filling ni tahu..aku malas nak kuar pegi kedai nak beli filling ni.tu aku buat.kebetulan bahan bahan dah memang ada kat rumah ni..nanti aku bagitau nak buat apa eh..



33 comments:

Zai Zaiman said...

gambar dah siap takde ker?

Zai Zaiman said...

sory terlepas pandang... yg kat atas sekali tu yer...

adrianna syaz said...

@Zai Zaiman

Hehe..aha ha..gambar yng kat atas tu dah siap en zaiman :)

Norhasniza Khalid said...

harus dicuba ni...

Angah said...

rajinnye...

Muhammad Khairuddin Lim said...

nampak sedap..salam blogger ...saya dari Perak juga.

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. wahh sedapnyaaa. ni makan dengan apa sedap ekk? kek kosong ekkk?

~MommyAqilMedina~ said...

wahh bestnya boleh buat sendiri..nanti kongsikan lagi ye filling ni nak buat ape..buat inti kuih pon boleh kan..

adrianna syaz said...

@Norhasniza khalid

Mama..cuba jgn x cuba..hehe

adrianna syaz said...

@Angah

Time rajin je ni ngah..time malas mmg tido je la.hehe

adrianna syaz said...

@Muhammad Khairuddin Lim

Wah..betul ke?ipoh kt mana tu?

adrianna syaz said...

@Sheila Salim

Ni mkn dgn roti,letak dlm inti apam polkadot dgn kek pun bleh ni sheila..tentu sedap..nyum2.. :)

adrianna syaz said...

@Moomyaqilmedina

bleh..letak buat inti utk kuih kuih pun bleh :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

sedapnya.. akak nak cuba buat juga la..

Liza Licha said...

tenkiu.. buat la respi lemon chicken

Puan Kutu said...

rajin buat sendiri,agaknya apa resepi yg mantop tu ekk.hehe

Yumida Huda said...

nak try jugak la

the malay male said...

mengiurkan

Cik Mun said...

masam x??huhu

S. Faezah said...

rasanye mesti nak buat dessert kan..sbb ada label dessert..sy teka2 je..hihi

Vee said...

fikir gak nak buat apa dgn filling nih ...

Hafiz Hafizol said...

awak kalau lemon tu kita ganti limau nipis jadi tak? rumah saya banyak limau nipis.. petik je belakg rumah hihihihi.

Hafiz Hafizol said...

awak kalau lemon tu kita ganti limau nipis jadi tak? rumah saya banyak limau nipis.. petik je belakg rumah hihihihi.

Montana said...

buat satu..nanti nak rasa

Nadya Dyana said...

rajin2 hehe

Mawardi Yunus said...

gud gud :)

suka suka said...

Adriana.. K Mar suka beli biskut lemon filling... buat sendiri mesti lagi sedap kan!

Lieya Von Jay said...

wah lemon filling pulak ekk. tak sabaq nak tau apa yg akan di bikin dgn lemon filling tu :)

are_lin@yu said...

wahh rjin btl ni..

O'gosh Iskandar said...

ui..nampak best..sila bgtahu nak buat apa dgn lemon filing ni...btw, salam kenal..

Hafiza AizZawa said...

cm mn rupenye dear...

Chenta Ummi said...

wahh boleh la mentry.. hehehe

salam saya pertama kali menyinggah ke sini.. and suka ngan blog ni:)

cik azLyzah⊙.☉ said...

wahhhh...senang jae upe nak buat filling ne..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...