Friday, 18 October 2013

Kek Lemon Dengan Lemon Filling



Assalammualaikum..selamat pagi..

Salam jumaat kepada semua..semalam aku ada buat lemon filling.dibuat khas untuk aku sesuatu..ceh..hehe..aku nak buat ni sebenarnya..(kepada sfaezah..yeay..anda betul..(^_^)


Kek lemon dengan lemon filling dah semestinya..


Kek ni dh siap semalam sebenarnya.tapi sebab pencahayaan kurang baik tuk aku ambil gambar,aku peram dulu kek ni dalam lemari es.hehe.berangan macam pro2 ambil gmbar je..hehe


Aku teruja dengn kek ni sesangat.jadi aku ambil gambar kek ni bebanyak..ni pertama kali jugak aku buat kek lemon ni.alhamdulillah menjadi.aku duk sengih sengih je tiap kali tengok kek ni..hehe..boleh camni..


Deko deko kek ni pun aku main hentam je..aku tak reti..huhu.aku letak lemon dengan oren yang dipotong kecik untuk menimbulkan efek 3d..erk...sesuka je..haha..yang pin gantung gantung kecik tu sekadar hiasan.cantik kan?kalau ada kengkawan yang nak..nanti kut kut aku buat ga,aku bagi eh..


Aku letak lagi gambar kek lemon ni..sila tengok eh.ni kat kedai kek lain takde deko cenggini ni.hehe..ramai dah yng menanti tuk mengap kek ni dari semalam ni.tapi aku suruh sabar dulu..bagi aku ambil gmbar dulu.hehe..karang ni nak kena potong dah la kek cantik aku ni..sebab semua dah mula buat muka kesian nak makan kek..ngee...





43 comments:

Miss Brenito said...

ohhoiiiiiii... shedapnyer... I need times... tensi nengokkkk, nak rasaaaaaaaaaaa

adrianna syaz said...

@Miss Brenito

Hehe..sedap...mai la umh sya ni..bkn leh rasa ja..mkn byk2 pun bleh..hehe :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. please. sheila nak rasa sikit. huwaaa terliur sangat tengok kek. semalam ada beli red velvet, tapi tak sempat makan pun. tidur awal pulak :(

Cik Mun said...

wahhh..serius sedap ni..nakkkk

adrianna syaz said...

@Sheila salim

Wsalam sheila..hehe..shiela mai jd jiran sya ni..tiap kali sya wat kek..dah tentu sya pos kt umh sheila..hehe

Norhasniza Khalid said...

betul betul mengujakan tengok kek ni..

adrianna syaz said...

@Cik.mun

Sedap cik mun..mai2..bleh sya bg ni..:D

Lynna Ghani said...

Rajennyaaaaaaaaaa....cpt la upload gambar yg dah belah nak tgk huhuhu ;)

Kakzakie said...

Putih suci murni kena dgn kuning cantik berseri. Kakak suka combination warnanya:)

adrianna syaz said...

@Norhasniza khalid

Sya pun teruja tgk kek ni mama..hehe

adrianna syaz said...

@Lynna ghani

Baik..jap eh..dgn resipi2 sekali saya letak nanti :D

adrianna syaz said...

@Kakzakie

Tima kasih kak..sejuk mata memndang kan.. :)

Yna said...

sedapnya tengok..terliur..hehe..
btw, sy baru singgah sini..=)

Fiza Rahman said...

ADa lagi tak sis? Nak sket ☺☺

aTieYusof Family said...

wah! sedapppnya... jeles nengok..hihi..

S. Faezah said...

kemasnya deco krim kat luar tu..sy punya klu buat ssh nk dpt kemas..nnt serdak2 kek melekat,,org kata jgn angkat pisau selagi x abes ltak krim..btul ke syaz?

adrianna syaz said...

@Yna

Tima kasih sdi singgah ya..:D

adrianna syaz said...

@Fizarahman

Ada lagi ni..boleh je bg ni..hehr

Tedi said...

ni berapa ribu kalori ni kak?
Tedi tabung Sunsilk supaya rambut akak berbau wangiiii...

adrianna syaz said...

@aTieYusuf Family

Hehe..sedap jugk ni atie..:D

adrianna syaz said...

@sfaezah

Ni sya salut skali dgn krim..pastu simpan peti ais faezah..pastu salut lagi..takpa ja klu angkat pisau tu..hehe..yg mana kena serdak kek tu kita tutup je dgn krim lg..hehe

adrianna syaz said...

@Tedi

Hehe..kalori...banyak ni..hehe..makan sikit2 bleh..byk2..nonono..tima kasih tedi..:D

dilaella Ella said...

cantiknya kek..yummy :)

Cik Itah@RRP said...

wahhh...mesti sedap tu ..

Cik Puan Rara said...

krim tu pakai fresh cream ye? whoaaaa sedapnya nampakkkk~

mama amir said...

adoi..sedapnya...ni yan buat teringin nak cari ni...huhuhuh

dak-eiza said...

sedapnyerrrr
nengok je dh terlioq
pandai lah dia buat kek
kite reti makan jekkk
anta sikit bleh

Nafira usof said...

aduhaiiiii.. menyanyi2 perut mintak kek sepotong.. huhhuhu..sedapnye~

EZAN IDMA said...

wah terrornya awak baking. kite kalau bake mesti senget benget

lia said...

Allah... sgt menyelerakan...

eMMe said...

seputih salju... sayang ar nak makan... heavy cream kan, mesti sdap.. ditambah dgn lemon.. mmm..nyumm.nyum..

wantie said...

sayang nak makan. shantek snagat. pandai la kamu main ngan cream tu. kalau akak le idak le cantik gitu sebab tangan keras kejong........

~MommyAqilMedina~ said...

Wahh..Bestnyaa pandai buat kek!nak rasa sikit!kita tak pandai buat..sedehh..

lieyalatif said...

perghhh hebat2....cantik n kemas jek....untungnye pandai buat kek n deco2 kek...lieya paling failed bab2 nak baking2 nieh.....selalu bantat jek kek......serius cantik kek awak....dah puji melambong ni meh le bagi sepotong kek nak rase heheeheheh

Anonymous said...

Tgk la sapa yg bagi pendapat pasal warna kek tu... dah tentu hebat...

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

nampak sedap.. terliur akak tengok..

Khai♥Rin : anies said...

tgk pic je da terliur..cm ne ni???

Rai Ourkizuna said...

Syaz, mai alamat rumah.. Nak jugakkkk.. Hahahaha..

Pandai syaz deco deco.. Saya mintah husband buatkan je. Haha

Puan Kutu said...

keknya dh molek sgt dah..pandai plak tu setting tgkp gambar bagai dengan aksesori bagai..makin berseri keknya

dEdEQ dE wIshEs said...

PERGHHH .. MCAM SODAP .. AUMMM . DAH MELELEH AIR LIUR . HAHA

Amanina Mads said...

bila tgk dr jauh rasa sayang nk makan.. hehe

hainom OKje said...

Cantik pictos tu Adriana.... apatah lagi rasanya kan....

adianiez AIDA said...

terbaekkkk...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...