Saturday, 14 December 2013

For The Last Time..




Assalammualaikum..selamat sejahtera...



Tima kasih kepada kengkawan yang mendoakan aku di entry yang lepas...aku hargai komen2 kengkawan..walaupun kita kawan sekadar dialam maya..tapi cukup buat aku terharu...


Aku berharap biarlah ni kali terakhir entry aku tentang kecewa,sedih dan terluka....aku amat berharap..aku akan tabah mengharungi hari hari mendatang.mungkin lepas ni aku akan lebih terbuka untuk menceritakan tentang diri aku..in shaa Allah..dan kepada kengkawan yang masih sudi bertandang ke sini..terima kasih aku ucapkan..walaupun blog aku ni kekadang penulisannya buat aku sendiri pun pening..hihu






Biarpun kau tak lagi ada dengan ku
Takkan ku bisa melupakan mu
Caramu memanggil nama ku
Terasa seolah kau masih ada

Jauh di dalam sanubari ku
Tak ku relakan pemergianmu
Namun ku,’kan selalu doakan mu
Agar kau takkan terus terluka

Kau kan temui bahagia
Walaupun aku tidak bersama
Jangan kau gusar
Aku akan selalu ada
Dari jauh engkau masih ku cinta
Dari jauh aku masih mencinta

Takkan pernah ada penggantimu
Yang mem pertahankan ku sepertimu
Satu dunia,menentang cinta kita
Akhirnya kita terpisah jua

Yang mengenal mu cuma aku
Tidak ku menyesal mencintaimu
Yang ku harapkan
Kau juga mendoakan ku

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/02/lirik-lagu-masih-aku-cinta-shila-amzah.html#ixzz2nOKeESmv

Walau apapun terjadi..aku tetap hargai apa yang pernah dia buat dan korbankan untuk aku selama ni..dan aku takkan pernah benci dia..semoga dia dapat menjalani kehidupan yang akan lebih bahagia dimasa akan datang.ikhlas dari hati aku..percayalah.. :')

P/S: maaf entry aku agak berjiwang..sekali sekala je ni..huuu..aku harap2 lepas ni takkan ada entry jiwang2 dah..ok..aku ni memang sentimental orangnya..huhuhu...






29 comments:

Khir Khalid said...

Bumi yg mana x ditimpa hujan & laut yg mana yg x bergelora.. eh, mcm lirik lagu pulak.. Relax je.. selagi hidup, selagi itu ujian pasti ada. tenang2 kn hati. Salam pagi & semoga selalu ceria.. :)

Puteri Purnama said...

salam dik.
Bukan bercinta namanya kalau tak pernah saling terluka.Sabarlah dan banyak kan berdoa, minta saja pada Allah, dia maha pemberi.

Affy Afiqah said...

semoga yana bersabar dalam menghadapi setiap ujian. Life indeed is sooo complicated. Sesuatu yang mudah kita perolehi akan mudah juga meninggalkan kita. Sebab tu wujudnya dugaan, ujian, supaya kita kuat, supaya kita mampu bertahan :')

paridah said...

BERSABARLAH ....ADA KEBAHAGIAAN DI DLM KEKECEWAAN...IN SYA ALLAH.

aswa leyla said...

be strong akak !! caiyookk2 . everythings gonna be fine :)

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dik...akak harap adik tabah mengharungi kehidupan yang bakal mendtg..adik seorg yg tabah dan kuat.setiap kekecewaan pasti akan ada kebahagian yg mendatang..

mama amir said...

kuatkan semangat sis...insya Allah, Allah merancang dengan cintaNya...ada sesuatu yang terbaik disediakan...jadikan ianya sebagai salah satu rencah dalam kehidupan kita...insya Allah...

Sally Samsaiman said...

alahai sya...baru sehari sally tak berkunjung...nape ni..? mmm...tabah ye :)

Vee said...

cinta datang dan pergi . sekejap bahagia , sekejap terluka . saya rasa apa yg awak rasa . think positif . apa pun yg berlaku , hidup tetap perlu diteruskan ...

Cik Puan said...

Dugaan itu mendewasakan kite..dari situ kite boleh belajar umtuk memperbaiki setiap kekurangan diri..ape2 pon bersabar dan kuatkan hati..In Shaa Allah...cik tahu yana kuat..be strong babe :)

dilaella Ella said...

apa pun banyakkan bersabar ya Adriana, ada hikmah disebalik semua yg terjadi.. think positif :')

aTieYusof Family said...

Sesekali berjiwang takpe sis..kena luahkan juga apa yg terpendam..jgn simpan lelama..berkongsi cerita kekadang dpt melegakan perasaan.. hoppely sis terus tabah ya.. InsyaAllah pasti akan ada hikmah yg mendatang...

Lieya Von Jay said...

sabaq ye sya... insyaAllah satu hari nanti sya akan temui insan yang lebih baik dari dia. insyaAllah ..

Aku Penghibur said...

sabar yer .. insyaALLAH ada insan lebih baik untuk kamu

Afiqah Adzan said...

Semoga akak tabah .. In Shaa Allah nnti ada insan yg lebih baik menanti akak

fatin wawa said...

saya juga memahami perasaan itu.. cuma kita perlu tabahkan hati.. everything gonna be fine..just keep smiling.. :)

asha hana said...

sayang, if u want to lend my shoulder go ahead. i will be there for u. huhu terharu tak? :P jangan sedih2 ok. hana pernah alaminya. heyy move on. itulah penawar sebenarnya :)

ainil fazieda said...

Sedih :'(
Be strong dear , Ainil pernah lalui semua ni . Sama , Ainil pon tak berdendam dan selalu doakan kebahagiaan dia :) Senyum selalu .

Fatanah Khirizan said...

sabar ye kak yana... hidup ni umpama roda,sekejap kita berada di atas,sekejap kita berada di bawah.... masam manis kehidupan, hehehe :D

plain83 said...

terus mara ke hadapan dan jangan toleh ke belakang :D

Azhafizah Md Nor said...

kalau ade jodoh tak kemana syaz..doakan semoga bertemu dengan jodoh yang baik :)

Fazleyatul Aini said...

jangan sedih2 weyh. sorry kebelakangan ni tak sempat nak jengah blog kwn2. huhu. stay happy darling !!!

HeNRieTTa JoSe said...

Moga segalanya baik baik sj...

Kathy R'bain said...

semoga terus di beri kekuatan untuk mulakan hidup baru..

Deqla Manjew said...

setiap hambaNya pasti diuji.. moga syaz trs tabah menghadapi liku2 kehidupan..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

akak doakan semoga adik terus tabah menghadapi ujian hidup.. apa yang penting hidus mesti diteruskan walau apa pun yang terjadi.. akak yakin adik mampu untuk menghadapinya..

Hafiza AizZawa said...

patah tumbuh hilang berganti... cpt2 cr ganti.. hehe.. x mo sedey2.. k..

memmetlenggeng said...

Hidup mesti diteruskan. Bukan mudah nak melupakan kalau hati dah sayang. Pengalaman akak masa kat U dulu, pernah syok sendiri,baik punya kena reject. Lepas tu tak dapat tengok muka dia dapat tengok bumbung rumah pun jadiklaa...hahaha. Last-last kisah tu lenyap gitu je. Walaupun ingat, tapi life must goes on.
...................................

Beberapa tahun lepas, masa mengandung anak pertama jumpa dengan ex coursematenya, bagi tau dia dah meninggal kerana kemalangan. Innalillah. Sijil-sijilnya masih ada pada akak. Akak tanya pada hubby, nak pulangkan ke, hubby cakap tak usahlah, nanti emaknya bertambah hiba dan sedih pulak, dia dua beradik je. Bila dia meninggal, tinggallah adiknya sorang.
...................................

Yana, Tuhan Maha Adil, dia tahu apa yang patut dibagi dan apa yang tak patut dibagi. Kalau lelaki atau barang tu bukan untuk kita, lebih baik awal-awal Tuhan tarik. Kadang-kadang manusia terlalu nakkan sesuatu (yang sebenarnya tak sesuai untuk dia) dan dia berdoa bersungguh-sungguh, (Tuhan boleh bagi), tapi at the end, tak lasting juga, itulah pengajarannya. Tak ada maknanya dapat lelaki atau barang yang sangat disayangi, tapi hidup kita merana. Hidup didunia untuk mencari kebahagiaan kan. Bersabarlah. Lapangkan dada. Yang lepas sudah. Jadikan pengajran, tak ada manusia tak pernah buat silap, selagi kita bukan wali Allah

Aefa Aerisya said...

awakkk.. kenapa nii... meh2 sharee.. tamo sedey2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...