Tuesday, 9 July 2013

Bazar ramadhan dan benih kacang kelisa



Assalammualaikum..selamat malam..

Terlebih dahulu,salam ramadhan kepada semua kengkawan yang sudi folow2,komen2 kat blog ni..jangan tinggal tinggal puasa eh..hehe

Ha..taktau nak letak tajuk apa..maafla..aku memang payah sangt nak memikirkan tajuk kat entry entry ni..kekadang jalan dari depan pai ke dapur sampai ke depan balik aku memikirkan tajuk yng nk diletak kt entry aku.hoho..jadi aku hentam je la..

Tadi petang aku pergi bayar duit tapak untuk aku meniaga bazar ramadhan..Rm250 untuk satu tapak..aku tak pernah sekalipun meniaga hee...jadi sedikit teruja dan risau sikit dalam masa yng sama..duk fikir macam mana susun atur meja meniaga aku nanti..kenyataannya aku memang betul2 takde pengalaman langsung..huhu


Siap dapat resit ok..

Puasa kedua baru aku mula niaga..aku dah siap kira modal dan berapa harga yang patut aku letak nanti.aku teruja lebih banyak dari risau sebenarnya nak meniaga ni..haha.duk fikir itu,ini.dan aku rasa untung sikit sikit pun takpela..janji aku dapat buat menda yang aku suka..iaitu..aku suka bagi orang makan..hehe


Benih kacang  kelisa yng dibeli ditesco..

Nak semai benih ni kat tepi pagar rumah..cantik sikit nanti..aku memang suka pokok pokok yang menjalar ni..

Bercucuk tanam pelbagai jenis sayuran untuk menghijaukan pemandangan dan menjimatkan perbelanjaan..hehe


18 comments:

Cik Aini said...

eh nak jual apa kat bazar ramadan nti tu?
apa pun selamat meniaga ye..wish u luck :)

Mizz Aiza said...

wah.. bagusnya berniaga.. selamat berniaga..
rajinnya bercucuk tanam.. kacang kelisa tu sedap dibuat ulam..

misz sheyla said...

first time dengar kacang kelisa....serius ke memang tu nama dia..biasa panggil kacang botol...

Fiza Rahman said...

1st time dgr. Ni kacang botol kan ☺☺

Berniaga apa sis? Kat bazar mana? Smoga business maju.

Masha Meisters said...

wahhh...berniaga bazar ke? bestnyerrrrrrrrr...kalau suka bg org makan bg la kat masha ni...kuat makan! hehe

jom tukar link bloglist :-)

adrianna syaz said...

Jual kek2 dgn kuih cik aini..

Trima kasih cik Aini..:D

adrianna syaz said...

Tima kasih akak..pasni klu sayur dah ada..sya jual sayur pula la..hehe

adrianna syaz said...

Betul nama dia tu sheyla..kami kt sini pnggil kacang kelisa..hehe :D

adrianna syaz said...

Ye fiza..kebanyakkan org pnggil kacang botol/botor..tp kami pnggil kacang kelisa :D

adrianna syaz said...

Ah ah madha..berniaga bazar ramadhan..hehe...nervous jgk ni..first time nak niaga..

Oo ya ke?klu dekat,tiap2 sya buat kek dgn kuih bg masha makan..hehe :D

baik masha :)

Puan Kutu said...

wow meniaga pasar malam.best ni.bazar kt area mana tu?

rajin bercucuk tanam.berbudi pada tanah nti mesti ada hasil..:)

Remy hazza said...

salam ramadhan..... best nya berniaga..... semoga semuanya berjaya nanti tau.....

adrianna syaz said...

Bazar kat area melaka puan kutu..

Ye..betul tul.dapat hasil yg segar dari kebun lagi..:)

adrianna syaz said...

Salam ramadhn kpd remy jugak..

Best dan nervous remy..huhu..in shaa Allah...:D

hainom OKje said...

Kat ne tu AS? Kalau dekat boleh okje singgah!

aizamia3 said...

wah.. menarik.. ;)
moga berjaya dengan apa yang diusahakan.. ;)

Sya Mimie said...

selamat berniaga..nanti cite la pengalaman berniaga tu pula ye.. :)

sya pun suka juga tanam menanam ni..tapi xde ruang dah kat umh..kalau dalam pasu pun ntah mana nak letaknya..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum bestnya. semoga murah rezeki awak di bulan puasa ni. saya pun teringin nak buka tapi tak sempat nak beli tapak hehehhehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...