Tuesday, 22 October 2013

Gambar Kek Oren Lagi (Resipi Nanti Update Eh)



Assalammualaikum..selamat petang...

Pagi tadi baru dapat bw blog kengkawan..baru line ok ok sikit..apa yang aku cadang nak post semalam tak jadi,hari ni la aku post eh..sila jangan geram kat aku sebab pos gambr kek hingga menyebabkan kawan2 merasa lapar tetiba..hehehe..



Kek oren yang hebat..dengan hiasan tambahan..felling macam chef antarabangsa ni..haaa


Resipi kek ni,aku guna resipi yang sama untuk kek lemon cuma tambahkan air perahan oren dalam 3 sudu dan juga sikit kulit oren yang disagat/diparut.pastu tambah jugk sikit tepung.sikit je..jangan sampai satu cawan pulak..huhu 


Masa aku letak coklat ganache atas kek ni,aku telah menggunakan lapik dawai yang aku beli kat daiso..sebagai redai..haha..dawai tu sebenarnya untuk panggang2 ikan.tapi disebabkan aku ni takde redai bagai,aku gunakan dia sebagai alternatif.gelak2 aku sesorang.hentam je,janji kek aku siap.


Gambar semua diambil ketika mendung ni.jenuh aku cari tempat pengcahayaan..huhu..aku sukakan gambar makanan yang cecantik.hee..masa aku duk ambil gambar ni,ada je yang dah tak sabar sabar nak makan kek,abes je posing,terus sambar pinggan kek,terus dingap..haish..seronok sangat dia..

Kepada penggemar kek,silalah cuba kek oren dengan coklat ganache ni ye..memang tak menghampakan..aku makan kek ni sambil minum milo lagi..hehe






23 comments:

Sarah Talib said...

Adraina, Meleleh airliur akak tengok kek tu...sedap2

Risha Melon said...

tertelan telan air liur ><

asha hana said...

aduh2. sedapnya. meh pos melaka cket. haha

Zee Suhaini said...

amboi sedapnya...terasa-rasa nak makan kek..

aizamia3 said...

waktu tengahari cenggini tengok makan.. bertambah lapar jadinya.. ;)

Incik Zarif said...

boleh buat berniaga nih. hehe

Khai♥Rin : anies said...

waduhhhhh melelh dibuat nyer

Yna said...

sedapnya..memang minat buat kek ye??sy suka mkn kek..hehe

Rai Ourkizuna said...

syaz jahat!! kek lemon pun tak sempat buat lagi..dah muncul kek oren.. hahaha.. nakkk~~

siti alfakhishah aman said...

sedap ganache dengan badam..

biasa makan krim je.. :)
kek nye kurang sikit..

Cik Eka said...

aumm sedapnya tgok kek ni.

eka kalau ada masa, baru rajin nak bako kek. heehe

Norhasniza Khalid said...

masuk blog ni, mama terliur.. isk isk isk..

Cik Puan Rara said...

rara puasa kek.nt dh habis puasa kek i nk buat! u tepek je resepi k.hahahaha

J.Syazwana said...

gambar cun!!
kite pon suke amik gambar makanan. rase gembira giler. hahaha.

Cik Itah@RRP said...

mak aii..terliur tengok :D

Lynna Ghani said...

Cantik plating....dah bleh masuk Masterchef ni hehehe ;)

Queen Teratai said...

pos sekilo boleh?

the malay male said...

selera sangat tinggi :-)

nurbijen said...

kerlas nyer gambar kek tu...
tak sabar nak tunggu resepi... saya selalu failed bab buat coklat ganache tu...

Montana said...

serius...terus terasa lapaq

Amanina Mads said...

sedaapnyaaa... hehe
nanti bg resepi eh :)

Khir Khalid said...

Fuhh sedap.. x tahan tengok kek.. sbb sy mmg penggemar kek hehee :D

Deqla Manjew said...

nk mkn kek je..yg atas2 tu smua xnk.. haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...