Thursday, 14 November 2013

Kek,Kuih Dan Menu Semalam



Assalammualaikum..selamat petang..

Aku tak tau nak letak tajuk apa.huhu..semalam takde masak masak kek.dapatla bersantai santai..tapi kepala pulak pening..baring je..makan pun yang segera segera je..memang pemalas kan..jadi harini pun cerita random2 ajela..


Aku makan ni je.hehe


Takdela..sekali dengan ini.ingat nak buat beger.tapi rasa malas pulak nak mask roti.hee.sesekali aku fellling2 jadi omputih ni..ngeh..ngeh


Kek princess by request.buat dari kek coklat belen.aku letak je krim bebyk jadikan gaun dia.main conteng je.jadila.janji si comel yang mintak tu puas hati.belum makan makan lagi pun kek ni.sayang sangat dia.hehe


Ni kuih yang aku buat haritu.kuih feveret aku.lompat tikam tapi tanpa pulutnya tu..sebab aku tak makan pulut.jadi aku buat cenggini je la

Aku memang suka entry2 aku ada gambar..kalau takde gambar,aku rasa malas nak taip entry..hehe.rasa tak berseri pulak..kalau rajin karang nak membaking lagi..kalau rajin2 la..hehehe



36 comments:

Montana said...

woww....nak sikitttt

Shark Kay said...

menarik betul kek tu..
kreatif.

Liza Licha said...

comelnya kek :) hehe

Hafiza AizZawa said...

gambar je pun dah menarik.. xly ngk lebih2 nnt batal puasa fiza..hehe..

Kathy R'bain said...

wah..comelnye kek princess tu..

Asha Lya said...

sama la kita klau tulis entry mesti nak letak gambar sbg penyeri :)

Rapunzel Cikilolo said...

aku pun suka kuih yang makan dengan gula merah mcm tu...

lompat tikam ke, pulut ke...

semua layan

:)

Zee Suhaini said...

lompat tikam akak pon suka tapi makan pulut jer la..ahahah..terbalik ler kita..

nuyui a.k.a miss YUI said...

apesal kek tu comel sgt??

wah syiok...

yui suka lmpt tikam cmtu.kalau beli pun pulut bg mak..hihi

Miss Brenito said...

lompat tikam jugak namapk menggoda keimanan...sabor sabor...

balik ni nak cari.. sodap ba itu

Rai Ourkizuna said...

kejamnya nama kuih..hahaha.. lompat tikam..

Cik Puan Rara said...

aduhhh terliurnyaaaa~ eh awak amik tempahan kek ke?

TelingaBulat said...

kuih lompat tikam ssh nk jmpe skg tau

attyfir said...

lompat tikam tu pun feveret kty gak tu.. ni yg nak kena cari nie .

jom support kawan2 like page
https://www.facebook.com/attyfircloset
tq :)

MimahAjil said...

kek princess main conteng2 pun dah cantik.apelg klu buat serius..lebih cantik la..

Cik Puan said...

Hahhahaa....comei je kek princess tu..kalau comei mesti sayang nak makan....

Cik Puan Rara said...

so boleh lah tempah kek keju leleh? sy amik jumaat ni ye

mrs MELL said...

sedap nampak.. terliyuq.. sama lah.. xsyok rasa entry tanpa gamba. hehehe

Deqla Manjew said...

alahaiii syg nk mkn kek princess tu...huhuhu...

psstt.. dah buat entri fm dari melaka syaz tu.. thanks tau ..

Lieya Von Jay said...

ok . saya tertelan air liur semasa baca entry ini. tq ^_^

Farah Waheda Wahid said...

kalau duduk dengan you gemuklah ai ni, makan sedap2 jer ni....

Kniedaz said...

petang2 ni tengok gambar makanan terus jadi lapar...huhu

Azhafizah Md Nor said...

sedapnye kuih lompat tikam..nanti boleh share resepi ye :)

Incik Zarif said...

baru2 ni, memang banyak entry berkaitan makanan nmpaknye.. hehehe.. kene bukak slalu nih. untuk mengundang selera makan. haha

suka suka said...

Besar mana kek barbie tu... kreatif sungguh..

wanariahamiza said...

Rajinnya. :)

Nastyna said...

Ini rumah ker bakery ni yang, rajin betui hari2 baking :D lopak tikey to favourite I jugak tau, tapi I wajib ada pulut la sebab itu yg paling faveret hihihi. Eh asal I takleh nak jerit kat shoutbox u eh?

nanakimie said...

terliur tgk lompat tikam tu,sedapnya...lama tak makan

Khir Khalid said...

Wah bestnya.. biarlah ada gmbr, lagi berselera tengok kek smbil membaca.. :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

paling suka tengok kek bentuk princess tu.. comel sangat.. :D

Lynn Munir said...

Lawa kek tu yang ooi, comel sangat.

Fazleyatul Aini said...

tu lompat tikam. kalau kat sini, panggil bubur som som. tapi dia takde la pulut dengan yg hijau tu. ada yg putih (santan) tu je.dap woo. tapi aku tak pandai buat la. pandai makan je hehehe

dilaella Ella said...

sedapnya makanan, pandai adriana buat kek barbie tu. comel :)

Puan Kutu said...

comel kek princess tu..wah bukan sekadar berbakat baking kek,buat kuih pun terer

hainom OKje said...

Lompat tikam? Lompat tikam ni sama ngan bubur sum sum ke Ad? Tepung beras masak ngan santan pas tu makan ngan gula melaka?

Sya Mimie said...

tergoda betul tengok kek2 yang ada kat sini..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...