Thursday, 7 November 2013

Mari Buat Cupcake Abg Askar



Assalammualikum..selamat pagi..

Hehe..tajuk..mentang mentang luv u abang askar kan..ngeh..ngeh..maaf la semalam aku tak bw..pepagi tadi baru bw.aku balik ipoh untuk setelkan hal sikit,setel je,terus gerak balik.memang penat la dengan tak cukup tido,lenguh lenguh badan habis tambah selsema sebab terkena hujan kat ipoh semalam.ok.sambung cerita cupcake ni.kelmarin aku cuba buat kek abg askar ni bukan abang askar yang buat kek ni ok.hee.atau nama omputihnya camouflage cupcake..hehe


Tengok gambar kertas cupcake ni je eh..hehe.ada rupa macam baju askar x?


Percubaan pertama cupcake ni yang kurang berjaya.huhu..sebab aku letak warna hitam dengan putih banyak sangat dari warna hijau dan koko.pastu warna hijau tu patut aku gelapkan lagi.takpa nanti aku mau cuba buat lagi.harap berjaya la.aku nak bagi kek ni kat seseorang..ngee..


Piping beg untuk cupcake ni.untuk percubaan aku buat setengah dari adunan kek je.pukul 2 pagi jugak la baru habis membakar..memang bersemangat..hehe..



39 comments:

Cik Puan Rara said...

awak org ipoh ke? eh rara nk panggil awak apa eh? rara pon org ipoh taw.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya cup cake tu..

Farah Waheda Wahid said...

wah camouflage cup cake memang vogue da vass namanya...rasa pun mesti vogue ni...

Asha Lya said...

wah bestnya pndai buat cupcake comel

Qhaifa Nur said...

kena selsema tuh yang tak tahan...
warna warni kek abang askar ni...sedapnya

norhidana miswan said...

aduhla bestnyer... akak tgk cam jd je... kaler pun lawo

dilaella Ella said...

cantik warna cupcake tu..mesti sedap :)

hainom OKje said...

Ohhh baru tau buah hati Ad abang askar...hehe...patutlah sampai kek pun nak buat tema askar hehe

wantie said...

adoyai nama cake. terkehel lidah eden nak nyebutnya.

tengok kek kamu tu nampak mcm lembut je. mesti sedap

Isabel Diaz said...

Wah, cutenya..

Khai♥Rin : anies said...

sian abg polis dan abag bomba x de cup cake hehehehe

Fiza Rahman said...

Rajinnya membakar kek.

Fazleyatul Aini said...

saya suka abang askar ! tiba2 haha

Rai Ourkizuna said...

kagum! rajinnya syaz.. saya kalau jadi cupcake tu dah mmg syukur dah.. hahaha..

oven tgh wosak.. tunggu rezeki nak dapat oven baru..hihi

nadia rashid said...

kalau ada kepingan badam ke..oleh dijadikan senjatanya..:D

Nao Mei said...

rajin betol adik buat kek2 cam nie...hihi

Rapunzel Cikilolo said...

at least try...

hope cubaan kedua menjadi la ye

:)

Nafira usof said...

ade bahagian untuk jiran jugak tak??
akak nak jadik jiran awak lah. hahahaha.

wanariahamiza said...

:)nampak sedap.

Azhafizah Md Nor said...

seronok sangat membaked kan..kalau menjadi lagi puas hati :)

Deqla Manjew said...

rajin bebenar buat kek.. mmg xde keje lain eh suka sgt cuba resepi..hihi..eh hari tu ada tanya dok ngan sape? ada jawab x? hihi..

cik azLyzah⊙.☉ said...

amboiii..nak kasi kat abam askar kewwww...hihihihi
Semangat tol...sampai kul 2 bru tido..kalau cik cenggitu memang tak mampu lah...cik tinggalkan jae...g tidoooo..hahha

~MommyAqilMedina~ said...

Sampai 2 pagi membaking?semangatnya..nasib hasil nya sangat emmuaskan kan..mesti sedap ni..

JunAina said...

Uissshhh...gigih-gigih. Nampak lawa dah tu... Tak pe practice make u perfect okeh.

Lieya Von Jay said...

wow.. abg askar ^_^

Kesuma Angsana said...

wah tebaiklah... color ijau lagi KA suka sgt !

Kesuma Angsana said...

done clik2 nuffnang yer !

memmetlenggeng said...

Ingat nak bagi kat abang askar tadi, terkojot akak, takkan nak buat satu batalion kek kut..rupa-rupanya, kek tu nama kek askar..hehe

Vee said...

2 pagi baru done . kesabaran mmg tinggi nih ...

Yumida Huda said...

hihi..kaler dia mmg nampak kaler bj askar la
isi tabung nuffnang sini-inti

Dayat Lucas said...

huhuhu...cantik2..dayat sukaa tapi x suka buat..hahaha

Azira Khairudin said...

Macam cantik jee.. Macam comel je... hehe :D Maaf ganggu, jom join GA ni :) 1K Giveaway By Cik Arnab Terima kasih ^^

Che Rosliza Che Mat said...

jeles akak tengok adriana pandai buat kek...nampak sedap pulak tue..

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Rajin btl la buat kek sampai kul 2pg.. kalau akak dak la kot.. sure dok nmpk tilam n bantal ja.. =D

Nastyna said...

Dah semangat perwira ni kenapa? hehehe moga berjaya askarkan kek tersebut ;)

Bbwana adienia said...

oh baru tau plak ada cupcake abg askar..hehe..apapun, nampak cantik..

Khir Khalid said...

Cup cake klu layan makan sambil menonton tv syok ni.. mmg makan bnyk.. best.. :)

Puan Kutu said...

Mesti nk bg kek kt abg askar ni kan.hehe..comel keknya.

Akk mati2 igt dh pm kt fb.dh send adress ari 2 cmna la xda..akk pm semula.sory ye

Sally Samsaiman said...

Si baju hijau, sedang bertugas...diperbatasan...peluru tak bermata, harus waspada...eh, ternyanyi pulak..hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...