Sunday, 3 November 2013

Pokok Zinnia



Assalammualaikum..selamat petang..

Hujan pepagi lagi..kelam kabut aku g angkat kain baju..huhu..semalam pegi pusing2 kat pantai puteri je..nak ke bandar melaka memang tidaklah..jem gila kut..biasala malam2 minggu..pegi pasar malam beli ayam dengan ikan dan juga nanas..konon nak buat ikan dengan nanas panggang..hehe..makan je..mana tak bertambah kilo ni..huhu..ok cukup2.ni aku nak tunjuk pokok zinnia yng aku semai aritu..


Daun memang sgt besar2tapi takde bunga lagi pun..


Mungkin sebab daun dia besar sangat bunga taknak keluar kut kan..

Aku semai 5 pasu..yang ada sekarang 3 pasu je..sebab aritu tuan rumah aku pegi meracun dengan pokok pokok bunga aku dia sembur sekali..cait..boleh dia camtu..dia ingat rumput rampai ke?karang aku nak pegi cari baja bunga.nak letak kat pokok zinnia ni.bagi berbunga bebanyak.. :)



12 comments:

ctfand said...

Mcm familiar je pokok ni..tp tak ingat rupa bunga dia. Dah berbunga nt share sini tau.. :)

Kathy R'bain said...

rajin sis ni..

plain83 said...

hehe, nnt berbunga la tu, tengok kaler apa yg keluar :D

Farhain Azmi said...

alahai..rjin betul member i sorg ni. Nanti Yong nak pindah dok kuarters polis di Kl,sya bt la entry pasal tanaman hiasan/sayuran yg sesuai tanam kat umah tak bertanah gitu..hehe

Nastyna said...

Tak sabar I ak tengok bunya nyer, u lagi la kan. Hahah ingatkan u nak gi cari racun rumpai sembur balik kat Tuan umah :p

Amanina Mads said...

nk tgk bunganya nanti.. tak pernah dgr nama pokok ni. hehe

Azhafizah Md Nor said...

baru tahu nama pokok ni zinnia. :) rajin awak tanam pokok bunga.

asha hana said...

pkok zinnia? hehe ketinggalan la hana nie gamaknya. haha

tenku butang said...

nasib baik nama dia bukan Narnia.. (hik3..) nama filem antu..

Deqla Manjew said...

tu dia...besar2nya daun dia.. dear, kamu dok ngan sape eh? family ker?

Cikgu Norazimah said...

canggih betul nama pokok ni ye? hehe

Khir Khalid said...

wah best lah.. mmg seronok melayan pokok2 ni kan.. sy pun suka.. jadi salah satu hobi juga tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...