Sunday, 3 November 2013

Resipi Nanas Panggang Berkaramel



Assalammualaikum..selamat petang..

Hujung hujung minggu melepak kat rumah je..bila lepak kat rumah..mesti lapar je..hehe..kena la mencari makanan.tambah mendung mendung cenggini.dengan menggunakan bahan yang ada kat dapur tu..aku buat la nanas panggang ni.nanas tu aku beli kat pasar malam semalam.lagipun aku teringat masa jiran aku buat bbq aritu..dia bakar je nanas ni.tentu aku sapu semua nanas bakar tu..hoho..


Nanas panggang versi aku..siap ada hiasan express ok..hehe

Senang je..potong nenas tu..pastu letak gula perang dengan sikit serbuk kayu manis.gaul gaul sekejap.pastu dah boleh panggang.agak agak perang tu boleh angkat dah


Nanas belen semalam cicah dengan kicap.manis bermadu.mencicah pukul 2 pagi.huhu


Saja buh gambar lagi..hehe..sebelum licin semuanya aku ngap ok..



32 comments:

Sally Samsaiman said...

macam best je...tak pernah terfikir pun nak buat camni..hahaha...selalu ngap je ;)

Asha Lya said...

wow macam sedap nie..resepi baru blh try.tak pernah lagi rasa :)

Nastyna said...

Nenas ni masak macam mana pun sedap kan. I suka potong kecik2 buh cili tumbuk ngan garam gula, simpan dalam peti sejuk. Fuhhhh nangis2 macam pontianak kepala terperuk curi makan dalam peti hihi.

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) said...

Wah resepi baru lg.. mcm menarik utk dicuba nie..=D

adrianna syaz said...

@Asha Lya

testing reply

Amanina Mads said...

wah 1st time tgk nanas kena panggang. hehe

tenku butang said...

suka sangat nenasss.. tapi takut nak makan buat masa ni.. huk2..

the malay male said...

mak aiii..nenas pun panggang.. huhu

Sue Bee said...

tak penah lak SB cuba panggang nanas..biasa panggang ubi n ayam je memanjang

adrianna syaz said...

@Nastyna

Betul2..pastu makan banyak2 lidah jadi pedih kan?hoho..nangis2 plak tak leh mkn nasik..hehe

Kathy R'bain said...

sedapnyer..

Azhafizah Md Nor said...

tak pernah dengar pulak nanas panggang..boleh try ni.

nuyui a.k.a miss YUI said...

FIRST time tahu ni yunk..

cam sedap ni..

p/s: hihi..yui pun tak pndai berbisnes.. tp sbb hobi gagahkan juga =)

Che Rosliza Che Mat said...

Sedapnya...terliur akak tengok nenas tue...

plain83 said...

pernah gak panggang nenas, potong 'bite size', cucuk kat lidi buluh, selang seli ngan udang, sotong, garlic n capsicum, pastu panggang... mmm-mmm shishkebab :d

plain83 said...
This comment has been removed by the author.
plain83 said...

aiyoyoo komen sama keluar dua kali huhuu...

eira eixora said...

mungkin boleh try. sy tak pernah makan lagi nenas macam ni.

asha hana said...

1st time dengar nenas panggang. mcm sedap je. hana memang suka makan nenas nie. aumm. haha

wanariahamiza said...

Salam ziarah.

ctfand said...

Bole cuba nih. Sy dah la hantu nenas... Thx for sharing ye :D

Fazleyatul Aini said...

wah sedap. selalu saya cicah cili kicap je

Puan Ida said...

mcm sodap jo
senang lak tu buat eh
salam perkenalan dari ida
jemput singgah blog ida ye
umielman.blogspot.com
dah follow blog ni no 334

Yumida Huda said...

nampak sedapla...nyum nyum
isi tabung nuffnang sini-inti international university

Liza Licha said...

buat dgn epal pun sedap nih. hehe

E'in said...

mmg senang sgt resepi nie.. tp ein xbape suke nenas.. hihi

Lynna Ghani said...

Tgk Nigella buat lepas bakar siap celop dgn chocolate plak.....yummehhhh....hehehe

Khai♥Rin : anies said...

suka bau nenas je tp mkn kureng ;-)

Cik Puan Rara said...

rara xmkn nenas.xtau knp.xsuka.hehe

Deqla Manjew said...

dah lama x mkn nenas sejak kawen.. betul ke org kata nenas ni tajam? huhu

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

nampak sedap adik buat.. akak nenas selalu makan kalau buat pajeri nenas je..

Khir Khalid said...

Wah.. sedap juga mcm tu ye.. x pernah rasa lg.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...