Sunday, 17 November 2013

Salad,Zinnia Dan Nangka



Assalammualaikum..selamat petang..

(Tempahan sekitar ipoh dibuka mulai isnin)


Aku ngantuk lagi..huu.semalam balik lewat sebab pegi mandi kat air panas gadek.pukul 3 pagi baru sampai rumah kut.aku takdela berenang2 kuak lentang,kupu kupu pun.aku letak letak kaki je.malas la nak menyalin bagai.hee.ramai orang semalam.maklumla hari minggu.sebelum tu buat salad lagi


Konon diet.tapi sebelumnya aku dah makan ayam berketui.huhu


Petang sebelumnya pegi belek belek bunga zinnia aku yang semakin banyak berkembang.haritu lebih lebih kurang warna purple kan..ni keluar bunga warna merah pulak..


Teruja tengok bunga banyak.hehe


Nangka yang dibuat macam bunga cantik kan..

Semalam pun ada menjual nangka.banyak jugak yang diaorang jual.ada lagi belen nangka ni..aku nak buat sesuatu dengan nangka tu.harap harap menjadi.hehe






36 comments:

Nurfaezah Abdullah said...

selamat berhujung minggu ye ^^ selain zinnia ape lagi you tanam? :)

Kathy R'bain said...

salam hujung minggu sis..

Cik Itah@RRP said...

cantiknya bunga tu :)

suka suka said...

sedap salad tu ... tak ada foto sekitarair panas gadek tu?

aTieYusof Family said...

Sedap nampak salad tu..
Zinnia? cantik2 plak bunga ni kan..
Happy weekend ya :)

Sarah Talib said...

cantik bunga tu...tpi kak sarah suka lgi buah nangka tu.

ikafantasi said...

xsabar nak tengok ape hasil nangka plak

mrs MELL said...

tengok bunga tu berkembang baru perasan bunga yg mana. bunga kampung kan.. dulu selalu tumbuh depn halaman rumah.. hehehe

Bbwana adienia said...

salam yana..

sedapnya nampak salad tu..memang bagus untuk diet kan..hihi..apapun, kaler bunga tu cantik sangat.suka tengok.

Cik Puan said...

Ya Allah...rindu nye nak makan nange...terliur cik..dah lame tak pekena nangke.

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedapnya..

dear.. yui akan tpupkan dlu ok.. t dah terima bgth je yui ya.. in sha allAH harini

Amanina Mads said...

selamat berhujung minggu dear.. cantik dan kreatif.

Nastyna said...

nangka pun dah rupa zinnia ha muahaha.

Khir Khalid said...

Bunga Zinnia tu mmg cantik.. suka pulak tengok smpaikan tengok nangka tu pun jadi nampak cantik juga.. Salam Ahad Yana.. :)

Yumida Huda said...

wah cantik laaa

nohas said...

Nangka..tanam sendiri ke? kalau org Perak, selalu buat pengat nangka..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

salam hujung minggu adik.. memang cantik bunga tu.. nangka akak tak suka sangat, tapi kalau cempedak memang kegemaran akak.. makan cempedak sedap hingga menjilat jari (tak senonoh betul akak ni).. hehe..

Fazleyatul Aini said...

dah lama aku tak p air panas gadek tu

Miss Brenito said...

tiba-tiba mengidam nangka seperti dang anum, tak boleh jadik nih..

Azhafizah Md Nor said...

best kan pergi air panas gadek tu.berendam lama pun xpe! ehem..resepi apa pulak pasni?

Montana said...

woww...nangkaaaaa

Deqla Manjew said...

mkn ayam lps tu sayor..ok la tu..kira diet la jugak.. bakar smula lemak2 ayam..haha..

Lynna Ghani said...

Cantiknyaaaaaa Zinnia......baca tajuk tadi igtkan Zinnia pon masuk dalam salad hehehe :P

nadia rashid said...

waa jelesnya dengan zinnia yang kembang bergaya tu....bila lah yg sy punya nak hidup mcm ni

Liza Licha said...

nnti bila ada rumah sndri teringin nk ada taman :)

dilaella Ella said...

suka tengok bunga zinnia tu, cantik.. nanti nak carilah benih bunga tu :)

mama_ka0ri said...

air panas gadek kat mane tu?

tenku butang said...

sedapnya nangka tuu.. dah lama x makan nangka

asha hana said...

frst time dengar bunga zinnia nie. nampak tak kebutaan tentang bunga? haha :P

eira eixora said...

nak sket nangka tu. ngeh ngeh

Vee said...

buat cekodok nangka ... tang lapar ler nampak makanan sedap ... huhuhuu

Hafiza AizZawa said...

nangka nak buat apa la yer.. kalau fiza makan cm tu jer.. hehe

Cho Zila said...

syioknyer makan saladjer.. memang kuruihler... ooo nama bungatu Zinnia ...
mula baca tajuk tadi ingatkan saladtu der zinnia dan nangka sekali...

J.Syazwana said...

kite suka tanam bungaaa tapi umah kita takde tanah. ohhh sedihnyaaaa

Aefa Aerisya said...

oohoo rajin tanam bunga ye.. aefa rajin tanam keembung je ahha.. senang :D

Affy Afiqah said...

cantiknya bunga tu, ika pun suka tanam2 bunga ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...