Thursday 24 April 2014

Buah Markisa Mak



Assalammualaikum..selamat sejahtera..


Baru bw sesetengah blog kengkawan..huhu..sangat sibuk..sampai apa cerita aku nak masuk dalam blog pun aku pikir2,ingat2 pastu lupa..bagus betul.hehe..ni aku buh gambar buah markisa yang mak aku tanam haritu..mak aku tanam dalam pasu besar je kut..tapi buah dia punyala banyak..


Mak aku yg kait.hehe..buah besar2



Isi markisa yg sangat sedap.huhu..aku nak letk atas pavlova..fefelling.hehe



Yang sebiji tu tak masak lagi..sesaja aku amik..masam lebih sikit


Ni sekarang pokok markisa mak aku ni duk menjalar atas pokok nangka,mempelam,inai depan rumah mak aku ni..buah banyak pulak tu.pokok markisa yang aku tanam kat melaka aritu udah lebuh..hehe..

Nanti2 baru aku up2 entry resipi..lama x buh entry resipi kan?hehe..dan nanti tengokla..pelan2 aku bw blog kemgkawan lama.in shaa Allah.tima kasih la kat kawan2 blog yang sudi2 singgah kat blog aku ni walaupun da lama x berupdate..huhu..








37 comments:

Anum said...

OOO X PERNAH TRY BUAH NIE

Asha Lya said...

tak masam ke buah nie syaz

msredcheesecake said...

tak biasa makan...jarang jumpa

paridah said...

buah markisa ya...nampak sedap tp xpernah rasa.

Adriannasyaz said...

Nurzakiah..try la sdap buah ni..

Adriannasyaz said...

Asha lya..buah ni masam2 manis lya..best..

Adriannasyaz said...

Msredcheesecake..buah ni best bgt..mmg jrg jmpk kat sini..

Adriannasyaz said...

Paridah..akk..buah ni sedap.macam buat letup2 tu..tapi lg sedap ^_^

Miss Brenito said...

masa sekolah rendah dulu, selalu gak kebas buah ni kat taman sekolah, tak sempat masak terus rembat.. huhuhuhu masam pon jadiklah kan.

Unknown said...

pertama kali tengok buah markisa.
makan tak pernah lagi.. hehehe

Anonymous said...

pernah makan..

Angah said...

nama buah ni pun dah sedap...

Affy Afiqah said...

haaaaaaa ada pun haaa, aritu ika buka2 blog ni asyik xleh je T_T

selamat kembali berblogging...rinduuuuu!!! :)

Shahrul Yusof said...

Selalu tengok dalam dokumentari je buah markisa ni, makan nya belum pernah lagi. Hehe

Fiza Rahman said...

Sedap ni sis. Pernah minum air markisa jewr. Buah markisa tak pernah rasa lagi. Pos sini sket...hehehe...

Fazleyatul Aini said...

tak suka markisa. pelik rasa dia huhu

Tie HT said...

sedap buah markisa ni
payah nak jumpa
rare :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

susah nak jumpa ni..kat ipoh pun mcm tak nmpk je..

norhidana said...

naper lama hilang dik oi...

sedap nih bt jus pon ok... dulu kt kampung adik akak pun ada tnm... sekali berbuah mmg lebat yg amat... tp dia mejlar sampai msk ke dpr umah

Nurul said...

K nrl x pernah mkn buah ni... tulaa, selalu diorang letak kat pavlova... emmm, sedapppnya pavlova... rasa nak buat jgk... selalu letak strawberry & kiwi je... :)

DILA ELLA said...

dah lama tak makan markisa, sedap ni kalau buat jus :)

Unknown said...

nama pernah dgr tp buahnya tak pernah tgk..:P

Cikla Shahril said...

Mmg sedap ... aritu kita buat jus freah2.. sedappppp...

Cikla Shahril said...

**fresh...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum. sedap tapi masam2 dia. adoiii. pernah makan kat rumah mertua. buat jus sedap ni ~~~

aizamia3 said...

sedap buah markisa ni.. ;)
ada lagi tak.. nak sikit.. ;)

Lieya Von Jay said...

haiiii... lama xdtg sini. sya sihat ke ? kite suka minum air buah markisa ni. sedap ja rasa dia ..

Mummy MM said...

Tak pernah lagi tengok buah nie.. Huhu..

Mummy MM said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

rumah mak kami pun ada.. takde la suka sangat.. tapi memang banyakkk sangat berbuah.. tak berenti2 berbuah..

licha said...

memang dh teringin lama buah ni.. tapi tak jumpa2 pon.. huhu

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dik Syaz...nampak sedap jer buah tu...akak pertama kali nampak buah markisa ni..

plain83 said...

Wowww... ni buah markisa ni buah passion fruit ka yana?? waaa~ :D

Sarah Talib said...

Kat rumah kak sarah ada jgk tanam...tpi warna pulpe rasa sama ja masam2 manis

Azhafizah MN said...

tak pernah makan buah markisa ni..minum air je pernah..

Fiza Aizzawa said...

1st time tgk buah nie.. rasa lagi la tak pernah..

norhasnizakhalid said...

mama ada jual ice blend kan, ada orang offer suruh buat jus markisa ni, oh! ni rupanya buah tu... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...