Thursday, 24 April 2014

Pavlova Yang Berwarna Warni



Assalammualaikum..selamat sejahtera..

Aku sibuk membaking vanilla cupcake je sekarang ni..huhu..tadi baru ja habes baking carrot cake tempahan kawan.jadi aku dapat bw blog kengkawan waktu tengah lepak2 ja ni..ni pun aku duk kat dapuq ja ni sambil menaip.huhu..tadi aku dapat la buat pavlova kejap.lama kut aku tak buat.sesaja ja..sebab aku tak nak sia siakan buah markisa yang ada tu.hehe..jadi ni la hasilnya..




Ngeh ngeh..nampak sangat sedap..tapi aku lupa letak markisa..huhu


Meringue yang aku aku buat tadi..macam best je aku rasa..hehe licin2..


Ni pavlova yang aku bubuh isi markisa.memang sedap..masam bangat ni..but i like..^_^


Buah buah yang aku letak atas pavlova tadi..saja susun2 cenggitu..nampak kaler2 yang berwarna warni..baru ceria sikit.

Masa aku duk ambil gambaq2 ni,mak aku tengok ja aku kehulu hilir bawak pinggan pavlova.sat dapuq,sat depan..haha..maklumla..tadi mendung ja kut.tu aku kena ambil gambaq kat luaq.aku mana la tau nak ambil2 gambaq macam photograper yang pro..dalam rumah pun gambaq boleh terang benderang.hehe..nanti la aku beli kamera idaman aku tu..hehe..mesti semua gambaq pun aku ambil.haha..





27 comments:

CikLa Shahril said...

Nmpk sedap. Tp akk x pernah mkn la pavlova ni.... hehe mcm teringin lak..

Vanessa Ricky said...

Rasa mcm dah lama tak ke mari. Hmm.. Hiii :D

dilaella Ella said...

cantik dan ceria ja pavlova tu, saya belum pernah makan lagi tapi nampak pavlova tu terus terliur :)

Nur Madihah said...

teringin nak makan. Tengok Memey Suhaiza dengan akak buat nampak sedap dan menggodA. Auww <3

suka suka said...

Semoga berjaya beli camera canggih.. bileh klik2 byk2.. tak pernah makan pavlova lagi...tengok buah2 tu mcm2 kaler terliuq juga..

Tihara said...

akak pernah makan pavlova coklat jer,
yang buah blom pernah rasa sebab tak reti nak buat..
tau beli jaa..kih3

Bbwana adienia said...

salam yana..

sedapnya pavlova..lama dah x makan ni..

Petak Bunga said...

Pernh try wat sekali.
Xjdi.x ikut arahan betl2..

Fazleyatul Aini said...

alah ko dah jauh tak bleh nak mintak sket huhuhu

Azhafizah Md Nor said...

menggoda habis die buat presentation hidangan..sedapnya!

Sorry syaz lama tak singgah sini..

Miss Brenito said...

lama sungguh tak kecur2 ailio ni, now dah kecur balik dah

Ija Rased said...

sedapppppppppppppppppnyeeeeeee

Rizziela said...

dah lamax buat..ingat nak buat semula..kena g cari buah2an plak

permatabiru said...

terliur tgk buah buahan tu..

Hafiza AizZawa said...

pos sini.. npk sedap sangat tu..

Hafiza AizZawa said...

pos sini.. npk sedap sangat tu..

Nafira usof said...

x pernah makan lagi pavlova neh. camner lah rasanye.. tapi buah2 untuk deko tuh memang menggiurkan.. hehehehe

Nurul said...

Waa... sedapp2... kalerful letak buah macam2... x sabar nak buat pavlova hujung minggu ni... terliur k nrl kat opis ni...

Haryati Faizal said...

erm... sedap tu... air tangan sendiri pulak...

Jazz Lover said...

Makan petang2 mesti best nie.

msredcheesecake said...

suka tengok suka makan tapi tak suka buat...hhee

norhidana miswan said...

cer pos kt opis akak 2-3ketul dik... mesti sedap nih

Kesuma Angsana said...

lama x buat ni, sbb lam xde yg request hehehe

Sylarius Yusof said...

Mesti mak nya dok pening tengok dok ke hulu ke hilir usung pavlova tu. Trend la ni, sebelum makan memang kena ambik gambaq dulu. Hehehe

Cik Hafizah Nurani said...

sedapnye
dah follow.
jom la singgah di http://cikhafizahnurani.blogspot.com/
tggalkan jejak anda.
nice entry!

husna zahidi said...

tak dak kamera canggih tp kalau kena gaya dan cara, mesti emeltop jugak gambar tu..hehehe..

husna tak pernah rasa lagi pavlova..

Affy Afiqah said...

lama ika tak buat...rasa teringin terus haaa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...