Thursday, 22 May 2014

Membuat Bunga Rose Menggunakan Gumpaste



Assalammualaikum..selamat sejahtera..


Tajuk skema...hoho..ari ni agak menensenkan dan mengantukkann...tensen2..huhu.sabaq ja la..wuuu.sampai aku tak tau nak cakap apa dah..bila depa tanya,aku angguk2,aku geleng2 ja.nak cakap malas.huhu..boleh camtu eh.nanti la aku ceta pasai apa eh..ok cukup2..pegi ke tajuk asal.aku buat bunga rose guna gumpaste aritu..untuk hias atas kek harijadi kawan aku.ini dia..


Bunga rose dari gumpaste.pun aku hentam ja buat


Bahan bahan yang diperlukan..ceh.hehe..


Bentukkan gumpaste camni eh..dan seterus2nya.aku lupa amik gambaq step2.hehe


Dan kemudian jadila begini..nak lagi kembang,buh banyak lagi kelopak dia.


Ni yang dah siap..aku sidai(sidai?)bagi kering kat rak teluq..


Rose ni dah pun aku gunakan tuk kek kawan aku tu.aku letak dia ja.konon nak bagi kek tu nampak elegant,macam kek omputih..ngeh2..kawan aku puas ati dengan kek tu.gamaknya dia pun tak penah tengok kek yang tetiba ada rose ja duk kat tengah dediam.siapa aku pesan kat dia,jangan lupa makan bunga tu sekali..huhu.pasni aku nak belajaq buat lagi bunga2 dari gumpaste ni.macam best pulak.hehe.cecomel ja..












15 comments:

Nurul said...

Cantik je bunga rose tu... :)

nohas said...

cantikk..sayang nak makan..

paridah said...

cantik xrugi kalau boleh dimakan..

Farah Waheda Wahid said...

tiba2 rasa nak mencuba...

dilaella Ella said...

bestnya pandai buat..comel ja. teringin nak buat tapi susah nak cari bahan di sini.. :)

Asha Lya said...

Kreatifla shaz cantik ni

HeNRieTTa JoSe said...

Cantiknye....bunga tu boleh makan erk...sayangnye nak makan....errr mna gmbar keknya...

norhidana miswan said...

cantinyer dik oi..... gumpaste tu rasa camne yek? ko nih dh mcm org ada kedai bakery tau,....

husna zahidi said...

comel!! pandai akak buat..hehehe..

Sis Vee said...

wah , sat gi blh buka kedai nih ...

plain83 said...

ohsemnya bunga ros diaaa~ caiyok caiyok~ nnt yana buat la bunya tulips pulak~ XD

menabung~ ;)

Anne Nurain said...

cantikkk!!
aihh jeles dengan sya tau.. pandai sya bt benda2 ni.. dah la pandai bake.. anne pandai makan je.. hehehe..

Khir Khalid said...

Wahh.. romantisnya... terpesona tengok bunga tu.
3x whisper.. :D

asha hana said...

kreatif. ada bakat. boleh bukak bakeri sendiri. :)

Azhafizah Md Nor said...

agak leceh nak buat ni..kene banyak bersabar..bile dah siap mesti lega punya kan..cantik!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...