Tuesday, 26 January 2016

Churros hebat~~



Assalammualaikum..selamat sejahtera..

Lama tak post enty..huhu..cam biasa,,aku sibuk..kali ni aku nak cerota pasai aku buat churros haritu.nanti aku bagi resipi..sebab aku tengok kebanyakan resipi kat tenet ni sumanya pakai sukatan cawan..aku yang wat memula ni oun rasa blur jap,.huhu..jadi aku ubah2 sikit resipi dia..alhamdulillah..menjadi churrosnya... ^_^


Bahan bahan nya...


Goreng2..hehe


Ni churros yang dah siap masak..cicah dengan coklat..



Buat coklat ganache ja..whipping cream dairy dengan coklat masakan..

Nanti aku bagi resipi eh..cara buat lebih kurang macam puff ja pun..cuma churros ni kena goreng goreng.

.

10 comments:

Mime MF said...

tgk kt fb ramai duk post pasal churros ni..cicah dengan coklat pulak..aduhaii..tapi mood nak membuat tu la takda lagi..hikss..;p

husna zahidi said...

dah pernah buat.. rasa mcm nak buat lg plak.. sedap kan cicah coklat cair..

Kakzakie Purvit said...

Bila size panjang/pendik sekata cantik dipandang mata
Kakak buat tak cantik macam ini.

Sally Samsaiman said...

Sally pernah buat tapi salah beli nozel...adeh...jadi macam fries plak dahh..kahkah...

Angah said...

menarik..selera pun digoda-goda ni..

norhidana miswan said...

sbb takde dia punya bekas picit2 tuh... jd tak penah teringin nk cube buat hehehhe... \

awak buat lawo je, almaklum dh biasa membaking kot

plain83 said...

pernah buat churos, memang sodappp nyam nyam... cantik churos yana *thumbs up* ;3

Bbwana adienia said...

Comel2 churros yana tu..wana blm pnah try buat..teringin nak bt nnti..:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

NYUM NYUM SDPNYA..

seraa rose said...

nak buat tp smpai ke hari ni xbuat2 lg. heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...