Sunday, 21 July 2013

Pokok cabai dah berbuah



Assalammualaikum..selamat petang..

Aku tengah meniaga ni..perniagaan alhamdulillah..cuma memang aku letih la duk buat kuih..tak cukup tido.kekadang terus bersahur je..wuuu..pokok2 aku pun tak terjaga..tapi pokok cabai aku elok je berbuah.walaupun ada terlupa nak siram dia..sian...


Ni cabai memula


Bila balik niaga terpandang pokok cabai yang dah ada buah ni..ilang la penat kejap...aku sengih sesorang haha..gembira2..tengok buah cabai pun gembira..apada..hehe..


Ada 6 pokok semua..3 pokok dah berbunga dan berbuah..aku ada semai kacang kelisa aritu..pun dah tumbuh..

Kepada kengkawan blog.maaf sesangat..nanti aku cari2 masa tuk bw blog kengkawan..sekarang memang sibuk memasak..ni pun duk menaip atas meja yang penuh dengan kuih..wuuu..






13 comments:

Mizz Aiza said...

dah besar pokok cabai tu..

Haryati Faizal said...

salam...singgah sini n follow...

Norhasniza Khalid said...

dapat juga rasa hasil tanaman sendiri kan..? hihi

SFaezah said...

sejuk tangan awak.. :)

Nao Mei said...

hihi....memang tak lenkang tangan adik nie...:)

Rasp said...

mau tak senyum sis...
akhirnya dah nampak hasil :D

norhidana miswan said...

takpe dik, kami paham awk tu niaga msti penat punye... mana nk bt segala barang jualan pastu nk rehat kan... takkan nk berjaga je msti nk tido kejap ke apa kan... nnti dh lapang2 tu jenguk2 la blog...

kalu akak pun senyum simpul nengok pokok lada dh berbuah... rasa seronok la sgt

lia said...

senang ada pokok cabai... anytime bole memasak ;)

Deqla Manjew said...

alhamdulillah..nmpk segar je pokok..wahh rajinnya kamu dear.. tp kesihatan kena la jaga juga ye.. ;)

Puan Kutu said...

adik kt kmpg ada tanam gak pokok cabai belakang rumah.dh jadi macam kebun..ada la dlm 100pokok

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

eita said...

ita kan tanam pokok lada kecik tak pernah hayat nak berbuah..elok je naik..penuh dengan bena yang putih tu...


hebat berniaga...bagus2

Sya Mimie said...

teringin nak bercucuk tanam macam ni..tapi rumah dah xde ruang dah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...